Visie op onderwijs
Versimpel de administratie rondom onderwijs en focus op de kwaliteit van het lesgeven. De leraar staat centraal. Lesgeven moet voor een leraar praktisch, behapbaar en organiseerbaar zijn.
Daarvoor hanteert Audrey een aantal uitgangspunten:
- Wat wil je bereiken? Waar wil je uitkomen? Wat is je norm voor goed?
- Convergente differentiatie
- Voeden van de vakdidactische kennis van de leraar vanuit wat wetenschappelijk effectief is gebleken.
- Focus op wat een leerling of leraar goed kan. Daarna op wat effectiever kan.
- De leraar heeft de meeste invloed. Reflecteer op wat leraren zelf echt kunnen beïnvloeden.
Audrey gelooft in leraren. Zij maken echt een verschil. Audrey gelooft niet dat slechte leraren bestaan. Hooguit leraren die niet weten hoe ze een leer -of gedragsverandering kunnen beïnvloeden. Een leraar die bij succesvolle of tegenvallende resultaten attribueert buiten zichzelf, zit niet in de weerstand. Deze leraar geeft een signaal af van onbewust bekwaam of onbewust onbekwaam. Dit kun je voeden met kennis, vertaald in praktische vaardigheden, waardoor een leraar goed in staat is de regie over te nemen en verantwoorde keuzes te maken voor zijn groep. Dit maakt het genieten van successen een stuk eenvoudiger.
De begeleiding is geslaagd wanneer:
- De verandering de leerlingen bereikt en er een waarneembare verandering is in de resultaten (op welk vak dan ook).
- Een team zelfstandig de implementatie doorzet.
- Een team de focus legt op wat werkt en met elkaar in gesprek gaat over het professioneel leren met en van elkaar.
Contact
Heeft u een vraag of wilt u graag meer informatie over een bepaald onderwerp of traject? neem dan contact met mij op.